هُوَ | طراح قالب | سئو و بهینه سازی

هو بلاگ طراح قالب وبلاگ ریسپانسیو استاندارد سئو شده پر سرعت برای سرویس های مختلف وبلاگ دهی | طراحی بهترین قالب ها | مقالات آموزشی رایگان

مقدمه آموزش HTML

آنچه که قبل از یادگیری HTML لازم است بدانیم ، این است که برای شروع کار با HTML شما به چیزهایی نیاز دارید که در زیر آمده است :

  • یک مرورگر وب
  • یک نرم افزار ویرایش متن یا یک برنامه مانند Adobe Dreamweaver
  • فضای ذخیره سازی 

مرورگر وب :

مرورگر وب (به انگلیسی: Web browser) (که معمولاً به مرورگر خلاصه می‌شود) به نوعی نرم‌افزار کاربردی گفته می‌شود که برای دریافت، نمایش و مرور اطلاعات از وب جهان‌گستر مورد استفاده قرار می‌گیرد ، مانند : اینترنت اکسپلورر یا گوگل کروم و فایرفاکس و ...

یک نرم افزار ویرایش متن :

شما به یک ویرایشگر متن نیاز دارید. در ویندوز شما می توانید از برنامه Notepad استفاده کنید یا از هر نرم افزار ویرایش متن دیگری استفاده کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید که نرم افزار WordPad که در ویندوز وجود دارد و نرم افزارهایی مانند Microsoft Office Word و امثال آن برای نوشتن کدهای HTML مناسب نیستند چون در هنگام ذخیره کردن متن این نرم افزارها کدهایی را به آن اضافه می کنند.

نرم افزار Notepad را می توانید از طریق منوی استارت در قسمت Accessories پیدا کنید یا از طریق فرمان Run با تایپ Notepad در کادر Open و فشار دادن دکمه Enter.

یک نرم افزار مانند Adobe Dreamweaver :

نرم افزاری مانند Adobe Dreamweaver کار ما را در نوشتن کدهای اچ تی ام ال آسان میکند . البته با همان نرم افزار Notepad ویندوز نیز کارمان راه می افتد و لزومی به نصب این برنامه ندارید .

فضای ذخیره سازی : 

شما به جایی برای ذخیره کردن متن خود دارید که می تواند جایی روی هارد دیسک شما، یک فلاپی دیسک یا یک سرور باشد. البته شما برای استفاده از HTML نیاز ندارید حتماً به اینترنت متصل باشید، شما می توانید با استفاده از یک مرورگر وب در کامپیوتر خود از HTML استفاده کنید.

برای ذخیره کردن فایلی که با Notepad نوشته اید کافی است از منوی File گزینه Save As را انتخاب کرده و مسیری را برای ذخیره فایل انتخاب کنید و در کادر File Name در پایین پنجره Save As نام فایل را با پسوند html بنویسید. در آخر هم دکمه Save را کلیک کنید.

دقت کنید اگر در فایل HTML خود از زبان فارسی استفاده میکنید حتما در هنگام ذخیره سازی Encoding برنامه را روی UTF-8 تنظیم کنید .

برچسب ها :

آموزش HTML

  • ✍🏼 مهدی عباسی

نظرات (۰)

هیچ پیامی هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.